اقتصاد

قیمت طلا امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ قبل از ظهر

قیمت طلا امروز یکی از جستجوهای پرتکرار کاربران ایرانی است که امروزه با توجه به چالش‌های اقتصادی کشور، دائما پیگیر آن هستند. در اقتصادهایی که نرخ تورم سالیانه بالاست، مردم جامعه سعی می‌کنند سرمایه‌های خود را به دارایی‌های غیر نقد تبدیل کنند تا ارزش پولشان را حفظ کنند. ایران نیز به واسطه عوامل اقتصادی مختلف، تورم سالیانه بالایی را متوجه اقتصاد خود می‌بیند و به همین دلیل، مردم سعی می‌کنند پول‌هایشان را در خارج از سیستم بانکی و در بازارهایی که قدرت حفظ ارزش پول و همچنین نقدشوندگی بالا دارند، نگهداری نمایند.

در این برگه به‌صورت لحظه‌ای قیمت طلا درج می‌شود و شما می‌توانید قیمت بروز را از سایت بینشی نو دریافت نمایید.

قیمت طلا امروز ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ قبل از ظهر

قیمت طلا امروز و در این لحظه، (۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ قبل از ظهر) مبلغ 36,038,000 ریال می‌باشد که نسبت به روز قبل (0%) معادل 0 ریال کاهش داشته است.

یکی از محبوب‌ترین حوزه‌هایی که مردم در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند بازار طلا و جواهر است. قیمت طلا امروز و در این لحظه، مسئله‌ای است که افراد فعال در صنف طلا و جواهر، چه فعالان خانگی و چه فعالان عمده، به آن نیاز دارند تا بتوانند در قیمت‌های مناسب خرید و فروش خود را انجام دهند و در صورت امکان علاوه بر حفظ ارزش پولشان، سود هم کسب کنند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا

قیمت طلا از عوامل مختلفی اثر می‌پذیرد و عوامل تکنیکال و فاندامنتال بسیاری بر روی نرخ این فلز گرانبها تاثیر می‌گذارند. از تحریم و جنگ و اختلافات و ناامنی‌های منطقه‌ای گرفته تا عوامل داخلی نظیر مناسبت‌ها، هر کدام به اندازه خود بر روی قیمت طلا تاثیر می‌گذارند و باعث نوسان قیمت یا صعود و نزول قیمت می‌شوند. مهم‌ترین عواملی که بر تغییر قیمت طلا اثرگذار هستند عبارتند از:

  • مناسبت‌ها
  • جنگ و نا‌امنی
  • تحریم‌های بین‌المللی
  • کاهش نرخ سود بانکی
  • زیان‌ده بودن یا کم‌سود بودن بازارهای مولد

1- مناسبت‌ها

یک اصل ثابت در تمامی بازارها وجود دارد و آن تناسب عرضه و تقاضا است؛ هنگامی که تقاضا برای خرید چیزی افزایش یابد اما عرضه به تناسب زیاد نشود، در این هنگام آن کالای خاص گران می‌شود. هنگامی که ما به یک مناسبت تقویمی مانند عید نوروز می‌رسیم، میزان نقدینگی که مردم در اختیار دارند، زیاد می‌شود و همچنین اشخاص زیادی به قصد هدیه دادن، طلا و سکه خریداری می‌کنند. در چنین شرایطی تقاضای خرید افزایش می‌یابد و اگر در این هنگام دولت توسط بانک مرکزی عرضه طلا را افزایش ندهد، قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

2- جنگ و نا‌امنی

کمتر از 1 ماه پیش کشور ما ایران و اسرائیل درگیر یک حمله نظامی علیه یکدیگر شدند؛ اگر در این روزها قیمت طلا را دنبال کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که پس از جمله اسرائیل و متعاقب آن حمله ایران، نرخ طلا به سرعت و به مقدار زیادی افزایش یافت. دلیل این امر این است که در زمان‌های که احتمال جنگ وجود دارد، مردم سعی می‌کنند دارایی‌های نقد خود را به طلا تبدیل کنند که هم ارزش پولشان حفظ شود و هم در صورت نیاز قدرت نقدشوندگی بالا داشته باشند.

3- تحریم‌های بین‌المللی

ایران برای چند دهه متوالی درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی بوده و البته در یکی دو دهه اخیر این تحریم‌ها شدت بیشتری نیز گرفته است. تحریم‌ها می‌توانند توان اقتصادی یک کشور را کاهش داده و ارزش ارز رسمی آن کشور را کاهش دهند. کاهش ارزش ارز کشور ما به‌واسطه تحریم‌ها، به منزله افزایش نرخ دلار و طلا خواهد بود. به این ترتیب، بخش عمده‌ای از افزایش قیمت طلا و ارزهای بین‌المللی نظیر دلار و یورو در ایران، به‌واسطه همین تحریم‌ها رقم می‌خورد.

4- کاهش نرخ سود بانکی

افراد فعال در بازارهای مالی، همواره به‌دنبال بازاری هستند که بازدهی بیشتری دارد. اگر در برهه‌ای بازدهی سپرده بانکی یا بورس را بیشتر از بازدهی طلا ببینند، قطعا دارایی خود را به سپرده بانکی منتقل می‌کنند. اما سود بانکی ممکن است به‌واسطه قانون‌هایی که تصویب می‌شود، تغییر یابد و در نتیجه اگر سود بانکی کاهش یابد، بسیاری از افراد که در بانک سپرده دارند، پول خود را از حساب خارج کرده و در بازارهای دیگر نظیر بازار طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. در نتیجه این اتفاق، میزان تقاضای خرید طلا افزایش یافته و در نتیجه با ثابت ماندن عرضه، قیمت طلا افزایش می‌یابد.

5- زیان‌ده بودن یا کم‌سود بودن بازارهای مولد

شکی نیست که بازار طلا یک بازار غیر مولد بوده و به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند؛ اما مادامی که بازارهای مولد نظیر بازار بورس بازدهی کمتر از بازارهای غیر مولد نظیر بازار طلا، ملک و… داشته باشند، افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در همین بازارهای غیر مولد نگهداری کنند تا سود بیشتری کسب کنند.

در چه قیمتی طلا بخریم؟

این جمله طلایی را همیشه در ذهنتان داشته باشید چرا که در همه زمینه‌ها از جمله طلا صحیح است:

فروش خوب باعث سود نمی‌شود، بلکه خرید خوب است که به شما سود می‌رساند.

قیمت خرید طلا تعیین کننده میزان سود و مدت‌زمان به سود نشستن خرید شما است. اگر طلا را در سقف قیمت خریداری کنید، شاید پس از 1 سال به سود برسید، اما اگر طلا را در نقطه‌ای نزدیک به کف قیمت خریداری نمایید، احتمالا شانس این را داشته باشید که در مدتی کمتر از 2 تا 3 ماه هم به سود برسید. بنابراین برای خرید طلا همیشه سعی کنید صبور باشید و قیمت را تحت نظر بگیرید.

طلا همواره رفتار نوسانی همراه با فراز و فرود دارد. زمانی که قیمت اوج گرفته و صعود ناگهانی داشته است، زمان مناسبی برای خرید نیست. صبر کنید تا قیمت به کف بازگردد. در این هنگام خرید خود را انجام دهید.

نکته دیگر در خصوص خرید طلا در قیمت مناسب این است که همواره سعی کنید طلا را به‌صورت پلکانی خریداری نمایید؛ برای خرید پلکانی باید پول خود را به چند بخش تقسیم کنید. با یک بخش از پولتان خرید خود را انجام دهید. پس از گذشت مدتی، اگر قیمت طلا کاهش یافت و در زیان بودید، با بخش دوم پولتان مجدداً در قیمت پایین‌تر طلا خریداری نمایید و با این کار میانگین قیمت طلاهای خریداری شده خود را کاهش دهید. و این رویه را تا خرید کل پولتان ادامه دهید. اگر قیمت طلا افزایش یافت نیز با بخش‌های بعدی پولتان خرید خود را کامل نمایید.

جدول لیست قیمت طلا امروز

در نتیجه

قیمت طلا امروز صعودی بوده یا نزولی، روند روزهای آینده به چه صورت خواهد بود، آیا طلا ارزان می‌شود یا گران و… اینها سوالاتی هستند که با یادگیری تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال پاسخش را خواهید یافت. در بینشی نو ما به‌صورت لحظه‌ای قیمت طلا و انواع آن را درج می‌کنیم تا علاوه بر اطلاع‌رسانی به کاربران گرامی، بتوانیم کمکی در راستای حفظ دارایی هم‌میهنان گرامی داشته باشیم.

جدول لیست قیمت طلا امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا