کسب و کار

چگونه پولدار شویم + 14 شغل پر درآمد ایران

در دنیای امروز، تلاش برای بهبود وضعیت مالی و رسیدن به ثروت به یکی از اهداف اصلی زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه پولدار شویم؟ چرا بسیاری از ما با وجود تلاش‌های زیاد، موفق به کسب درآمد بالا نمی‌شویم؟ آیا مسیر پولدار شدن همینقدر پیچیده و چالش‌برانگیز است؟ آیا راهکار و اصولی وجود دارد که بتواند به ما در این مسیر کمک کنند؟

در این مقاله از سایت بینشی نو، ما راهکارها و اصولی که به ما کمک می‌کنند تا به مسیری پویا و موثر برای پولدار شدن هدایت شویم، را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و پولسازترین شغل های ایران را بررسی خواهیم کرد. بررسی انواع شغل پر درآمد و همینطور راه های پولدار شدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن مباحثی است که در این نوشتار خواهیم آموخت؛ با ما همراه باشید.

چگونه پولدار شویم

موضوع انشای دوران دبستان را بخاطر دارید؟ “علم بهتر است یا ثروت”. تجربه به کرّات ثابت کرده که علم بدون ثروت راهی از پیش نخواهد برد و ثروت نیز بدون اتکا به علم به سرعت نابود می‌گردد. بنابراین بهتر است این سوال را این‌گونه جواب دهیم که علم و ثروت مکمل یکدیگر هستند و حتی برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری برای افزایش ثروت نیز، شما باید دانش تشخیص بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری و تحلیل داده‌های عملکرد مالی بازار مورد نظر را داشته باشید.

اما به‌طور کلی پولدار شدن می‌تواند با راهکار و روش‌های متنوعی امکان‌پذیر باشد. در ادامه به چند مورد از راهکارهایی اشاره خواهیم داشت که به‌عنوان سرنخ ما را به سمت کسب ثروت و پولدار شدن هدایت می‌کنند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

1. سرمایه‌گذاری:

یکی از راه‌های مهم برای پولدار شدن، سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه، ملک، بازار سهام و دیگر اموال می‌باشد. نکته حائز اهمیت این است که شما باید سبد سرمایه داشته باشید و تمامی سرمایه خود را در یک بازار نریزید؛ به عبارتی دیگر نباید تمامی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار دهید.

سرمایه‌گذاری روی چند بازار مختلف به شما این امکان را می‌دهد که سرمایه خود را در گردش نگه دارید و ریسک شکست را کاهش دهید چرا که اگر یکی از بازارهای مورد نظرتان دچار فروپاشی یا رکود شد، تنها بخشی از سرمایه شما در زیان خواهد بود. با انتخاب بازار مناسب سرمایه‌گذاری و یادگیری اصول درست آن، می‌توانید به تحقق رویای پولدار شدن کمک کنید.

2. کسب و کار:

راه دیگری برای پولدار شدن تاسیس و مدیریت یک کسب و کار موفق است. با راه‌اندازی کسب و کار، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید و ارزش افزوده ایجاد کنید. انتخاب پیشه‌ای که در آن تخصص دارید و بازاری که دارای پتانسیل رشد است، می‌تواند به شما کمک کند تا به موفقیت مالی دست یابید.

امروزه بسیاری استارتاپ موفق در کشور خودمان وجود دارند که از یک سایت و اپلیکیشن کوچک شروع به کار نموده‌اند و امروزه سهم بازار زیادی از مارکت استارتاپی کشور به خود اختصاص داده‌اند. شما هم می‌توانید یکی از همین استارتاپ‌های موفق باشید؛ تنها کافیست یک ایده جذاب و بکر خلق کنید و قدم اول یعنی شروع کار را بردارید.

3. تعلیم و ارتقاء مهارت‌ها:

آموزش و به‌روزرسانی مهارت‌ها یکی از مسیرهای اصلی به سوی پولدار شدن است. ارتقاء دانش و توانمندی‌های شغلی، می‌تواند به شما این امکان را بدهد که به موقعیت‌های شغلی با درآمد بالاتر دست یابید. این اثرگذارترین سرمایه و دارایی اصلی یک انسان است.

4. مدیریت مالی:

مهارت در مدیریت مالی و بودجه‌بندی می‌تواند به شما کمک کند که بخشی از درآمد خود را صرفه‌جویی کنید و پس‌انداز انجام دهید. این اقدام می‌تواند به شما امکان ورود به بازارهای متنوع سرمایه‌گذاری را بدهد و امکان افزایش سرمایه را فراهم کند.

5. کارآفرینی و نوآوری:

ایجاد محصولات و خدمات جدید، تعامل با بازارهای نوظهور و نوآوری می‌تواند به شما این امکان را بدهد که به عنوان یک کارآفرین پیشرو، به هدف پولدار شدن دست یابید. کارآفرینی و نوآوری به شما فرصت ایجاد منابع درآمدی جدید و تبدیل ایده‌ها به واقعیت را می‌دهد.

High-paying-jobs

همچنین، پایداری، صبر، و تعهد برای تحقق رویای پولدار شدن از اصول اولیه هر کسب و کاری می‌باشد.

14 شغل پر درآمد ایران

در ایران، برخی از شغل‌ها معمولاً درآمد بالاتری دارند. لازم به ذکر است که درآمد افراد در هر شغل ممکن است متغیر باشد و به عواملی مانند تجربه، مهارت‌ها و مکان زندگی ارتباط داشته باشد. در ادامه، شغل های پر درآمد ایران را معرفی خواهم کرد:

1. پزشکی

شاخه‌های پزشکی یکی از شغل های پر درآمد ایران محسوب می‌شوند. شاخه‌هایی مانند پزشکان متخصص، جراحان، داروسازان و دندان‌پزشکان که هم‌زمان با درآمد بسیار بالا، جایگاه اجتماعی بالایی نیز دارند، در فهرست ابتدایی این گروه قرار دارند. نکته مهم این است که تنها راه دستیابی به این شغل‌ها، گذراندن یک دوره تحصیلی طویل و پرزحمت، پاس کردن دروس بسیار پیچیده و تخصصی و همچنین توانایی در تحمل شیفت‌های شبانه و بیداری متعدد است.

اگر استعداد و توانایی‌های ذهنی و جسمی شما با این نیازها همخوانی دارد، می‌توانید به عنوان یک پزشک موفق، دندان‌پزشک حرفه‌ای یا داروساز با درآمد بالا فعالیت کنید و آینده‌ی شغلی و اجتماعی موفقی داشته باشید. پزشکی در زمینه‌هایی مانند جراحی زیبایی، داروسازی، پوست و مو، و دندان‌پزشکی، بالاترین سطح درآمد را دارند. این گروه شغلی همچنان به عنوان یکی از شغل های پر درآمد ایران، جایگاه اولیه‌ خود را دارد.

2. تجارت

تجار ایرانی از دوران‌ گذشته تا به امروز از فرصت‌ها و مزایایی در زمینه درآمد، جایگاه اجتماعی و احترام برخوردار بوده‌اند. اعضای این گروه شغلی با استفاده از سرمایه‌گذاری در کالاهای مختلف و انجام معاملات خرید و فروش، به درآمدهای بسیار بالایی دست یافته‌اند و به همین دلیل این شغل نیز یکی دیگر از شغل های پر درآمد محسوب می‌گردد. سطح درآمد تجار نسبت به زمینه فعالیت و نوع تجارتشان، به‌صورت داخلی یا بین‌المللی متغیر است و گاهاً در حدود چندین میلیون تا چند صد میلیون تومان نوسان می‌کند.

تغییرات نرخ ارز برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی با توانایی و ذکاوت در خرید و فروش کالاهای خارجی، فرصت‌هایی اقتصادی زیادی را فراهم کرده است. مهم است بدانیم که موفقیت در این حرفه نیازمند تجربه کافی، درک صحیح از اقتصاد، توانایی تصمیم‌گیری درست، تشخیص نوسانات بازار و سرمایه نسبتاً بالا می‌باشد و همگی این عوامل باید به هم پیوسته باشند تا به موفقیت منجر شود.

3. وکالت

یکی از مشاغل حرفه‌ای که در میان شغل‌های پر درآمد و معتبر در ایران شناخته می‌شود، وکالت است. این حرفه با چالش‌های خاص خود، عمدتاً برای افرادی مناسب است که به مسائل اجتماعی علاقه دارند و اهمیت برقراری عدالت برای آن‌ها از اولویت‌های اصلی به حساب می‌آید. وکلا نیز مانند پزشکان از یک موقعیت اجتماعی بالا برخوردار هستند و اغلب از یک شغل پر درآمد بهره‌مندند.

درآمد وکلا به میزان سابقه کار، شهرت حرفه‌ای، و موفقیت‌های آنها در پرونده‌هایشان و همچنین نوع پرونده‌هایی که در آن‌ها مشغول به کار هستند، متفاوت است و اغلب در حدود چند میلیون تا چند صد میلیون و در برخی موارد حتی به میلیاردها تومان نیز می‌رسد.

4. گردشگری پزشکی

یکی دیگر از شغل‌های پر درآمد امروزه ایران، که تلاقی بین دو عرصه مهم، یعنی علوم پزشکی و صنعت گردشگری است، در سال‌های اخیر با افزایش نسبت تبدیل دلار به ریال، درآمد بسیار زیادی را برای افراد فعال در این حوزه به همراه آورده است. آمادگی ایران برای پذیرایی از بیماران خارجی در موارد پزشکی، دندان‌پزشکی و جراحی زیبایی، به دلیل هزینه پایین‌تر به نسبت دیگر کشورهای منطقه بوده و وجود پزشکان و جراحان ماهر و با تجربه نیز عامل دیگر آن می‌باشد که ایران را به عنوان مقصدی جذاب برای گردشگران پزشکی تبدیل کرده است.

ارائه تورهای گردشگری پزشکی که بیماران را به ایران جذب می‌کنند، به همراه معرفی تیم‌های پزشکی معتبر به آن‌ها، این صنعت را در کشور ترویج کرده و گروه‌های تخصصی در زمینه گردشگری درمانی به عنوان یکی از شغل‌های پر درآمد در ایران شناخته می‌شوند.

High-paying-jobs

5. دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی یکی از شغل های پر درآمد است که همیشه درآمد بالایی برای فعالان این حوزه رقم می‌زند. با توسعه فعالیت‌ها و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی، روش‌های بازاریابی سنتی به‌تدریج جای خود را به روش‌های به‌روزتر بازاریابی مانند بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ داده‌اند که به آن‌ها فرصت‌های پرسودی ارائه کرده است.

بازاریابان اینترنتی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شوند و در عین حال، با توجه به نوع محصول و محدوده فعالیت‌شان، به درآمد‌های متفاوتی دست‌یافته و بسیاری از آنان درآمدهای قابل توجهی دارند. برای موفقیت در این شغل، نیاز به داشتن دانش تخصصی در زمینه‌های مختلف حوزه وب از جمله سئو، طراحی و… و همچنین دانش اقتصادی به‌روز و تسلط بر بازارهای مرتبط با محصولات خاص دارید، همچنین داشتن یک شخصیت قوی و مقتدر در زمینه بازاریابی ضروری می‌باشد تا در راه پولدار شدن قدم بردارید.

6. مهندسی نرم‌افزار

یکی دیگر از شغل‌های پر درآمد برای رسیدن به موفقیت و پولدار شدن، شغل برنامه‌نویسی است. برای شروع در این حرفه، نیازی به سرمایه زیادی نیست، و با داشتن یک سیستم کامپیوتر و اراده و علاقه، می‌توانید به یک برنامه‌نویس موفق تبدیل شده و درآمد بالایی کسب کنید. تنها با داشتن مهارت برنامه‌نویسی کامپیوتر و تجربه کافی می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

در واقع، رشته تحصیلی شما نباید حتماً مهندسی IT یا نرم‌افزار باشد؛ می‌توانید حتی اگر مهندس مکانیک یا کارشناس حسابداری باشید، به عنوان یک برنامه‌نویس کامپیوتر موفق فعالیت کنید. علاوه بر برنامه‌نویسی و توسعه نرم افزار، طراحی و توسعه وب‌سایت نیز یکی از شغل‌های پردرآمد و پررونق در ایران است. در طراحی وب‌سایت، شما باید ارتقاء ظاهر و کارایی یک وب‌سایت را به‌نحوی انجام دهید که جذابیت برای کاربران ایجاد کند و دسترسی به امکانات سایت را آسان کند.

شما می‌توانید شغل برنامه‌نویسی را به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت و حضوری در یک شرکت مهندسی دنبال کنید یا به‌صورت فری‌لنس در منزل اقدام به گرفتن پروژه کنید.

7. آرایشگری بانوان

وقتی به شغل‌های پر درآمد در ایران اشاره می‌کنیم نباید شغل آرایشگری بانوان را از قلم بیاندازیم. این گروه از آرایشگران به تخصص‌های متنوعی از جمله آرایش و گریم عروس، مانیکور و پدیکور ناخن، کاشت مژه، پاک‌سازی پوست و خدمات دیگر در زمینه زیبایی اشخاص مشغول هستند.

افراد مشغول در این حیطه کاری، با توانایی و هنر خود توانسته‌اند مشتریان دائمی بسیاری را جذب نموده و در نتیجه درآمد بسیار خوبی کسب کنند. این شغل جذاب و پردرآمد نیازمند تجربه، هنر، برخورد مناسب با مشتریان و داشتن علاقه و پشتکار است تا بتوان برای پولدار شدن و رسیدن به موفقیت در زمینه آرایش و زیبایی به آن دست یافت.

8. بلاگری و اینفلوئنسری

یکی دیگر از شغل‌های پر درآمد در ایران می‌باشد و از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای جذاب و مفید ایجاد می‌شود. در این شغل، برای شروع به کار، نیازی به سرمایه ندارید و تنها با ایجاد محتوای با کیفیت و جذب دنبال‌کنندگان، می‌توانید به درآمد قابل توجهی دست یابید. این شغل به افرادی پیشنهاد می شود که به دنبال کسب درامد با گوشی بدون سرمایه اولیه می‌باشند.

منبع اصلی درآمد در این حوزه، تبلیغات و همکاری با برندها و کسب‌وکارهاست. بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، به افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی هزینه پرداخت می‌کنند و این شغل توانسته منبع درآمد بسیار بالایی برای افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی خلق کند.

9. واسطه‌گری (دلالی)

با توجه به تورم بالا و عدم پایداری قیمت‌ها، دلالان در ایران می‌توانند سود خوبی کسب کنند. اغلب افراد به طور اشتباه این راه درآمدزایی را که یکی از شغل‌های پر درآمد به شمار می‌رود را به عنوان یک شغل غیر شرافتمندانه تلقی می‌کنند، در حقیقت بر اساس قانون تجارت کشور، دلالی به عنوان یک شغل تجاری قانونی شناخته می‌شود و دلال نیز به عنوان تاجر محسوب می‌گردد.

فعالیت دلالان در تسهیل معاملات بین طرفین معامله شامل دریافت حق‌الزحمه می‌شود. همچنین، با افزایش مبلغ معامله، میزان حق الزحمه دریافتی نیز افزایش خواهد یافت.دلالی در ایران در زمینه‌های مختلف امکان‌پذیر است، از دلالی در زمینه املاک و ماشین‌ گرفته تا موارد قابل فروش کوچک‌تر. دلالی می‌تواند بهترین شغل برای یک جوان بیکار محسوب شود البته به‌شرطی که تخصص و مهارت لازم را فرا گیرد.

10. مترجمی زبان هایی غیر از زبان انگلیسی

در فهرست شغل‌های پر درآمد، نباید مترجمی زبان‌های غیرانگلیسی را از قلم بیاندازیم. در گذشته، زمانی که تعداد کمی از افراد در ایران زبان انگلیسی بلد بودند، مترجمی انگلیسی یک شغل پردرآمد بود. اما با گذر زمان و افزایش تعداد مترجمان، این حرفه به یکی از شغل‌های با درآمد متوسط تبدیل شده است. با توجه به کم بودن تعداد مترجمان زبان‌هایی مثل چینی، آلمانی، فرانسوی و غیره نسبت به مترجمان انگلیسی، افرادی که این زبان‌ها را بلد باشند می‌توانند به درآمد بالایی دست پیدا کنند.

در واقع، کسب درآمد مترجمین تنها از طریق ترجمه نیست؛ آنها می‌توانند با آموزش این زبان‌ها و همچنین همکاری با انواع شرکت‌ها درآمد خوبی داشته باشند. مترجمی زبان‌های غیرانگلیسی یکی از مشاغل پردرآمد در ایران محسوب می‌شود. اخیراً اعلام شد که تعداد زیادی از ایرانی‌ها مهاجرت به آلمان را در دستور کار دارند و آلمان به عنوان مقصد اصلی انتخاب ایرانی‌هاست. با مهارت در زبان آلمانی، می‌توانید به درآمد قابل توجهی دست یابید و به پولدار شدن خود تحقق بخشید.

High-paying-jobs

11. ترید کردن

احتمالاً این روزها اصطلاح ترید (Trade) را زیاد شنیده‌اید. ترید به معنای تجارت و بازرگانی است و تریدر شخصی است که از طریق خرید و فروش و انجام معاملات ، کسب درآمد می‌کند. امروزه گسترش بازار ارز دیجیتال و بورس، موجب شده تا افراد زیادی از این راه به کسب درآمد‌ قابل توجهی دست یابند. برای تبدیل شدن به یک تریدر، آموزش‌های مختلفی لازم است، اما بدون شک می‌توان آن را به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد در سال‌های آینده در ایران معرفی کرد. گاهی لازم است برای پولدار شدن به کارهای تخصصی‌تری وارد شد.

12. دراپ شیپینگ

فعالیت در حوزه دراپ شیپینگ، یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران و جهان است. این مدل کسب‌وکار به ایجاد یک فروشگاه آنلاین (بهترین حالت از آن یک وب‌سایت فروشگاهی) متصل است و به عنوان یک واسطه فروش یا دلال عمل می‌کنید. در این حوزه، نحوه کسب درآمد به این صورت است که با تولیدکنندگان و فروشندگان اصلی همکاری می‌کنید و محصولات آن‌ها را در وب‌سایت خود نمایش می‌دهید و به کاربران وب‌سایتتان می‌فروشید. دراپ شیپینگ یکی از شغل‌های پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان و همینطور خانم‌ها محسوب می‌شود.

برای داشتن یک کسب‌وکار درآمدزا در این حوزه، شما باید به‌طور حرفه‌ای در پلتفرم یا شبکه‌های آنلاین فروش کار کنید تا مشتریان بیشتری جذب نمایید و بازدیدکنندگان وب‌سایتتان را افزایش دهید. سپس می‌توانید با هر فروشنده‌ای که تمایل دارید همکاری کرده و از فروش محصولاتشان درآمد کسب کنید. از جمله مزیت‌های مهم در دراپ شیپینگ این است که نیاز به انبار و هزینه‌های مربوط به انبارداری برای نگهداری از موجودی کالاها و محصولات ندارید.

13. افیلیت مارکتینگ

یکی دیگر از روش‌های جدید و مورد توجه در حوزه درآمدزایی آنلاین، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است. این روش در جهان با استقبال زیادی روبرو شده و در سال‌های اخیر در ایران نیز به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در این سیستم همکاری در فروش، هر فرد بدون توجه به تخصص یا مدرک خاصی، می‌تواند محصولات یا خدمات یک شرکت یا فروشگاه را معرفی کرده و برای هر فروش موفق، پورسانت یا کمیسیونی دریافت نماید. خیلی‌ها می‌پرسند آیا می‌توان در خانه پول درآورد؟ با وجود مشاغلی همچون افیلیت مارکتینگ این پاسخ مثبت است.

14. طراحی و ساخت اپلیکیشن

در دهه اخیر در کشورمان، افراد بسیاری با ایده‌های خلاقانه توانسته‌اند اپلیکیشن‌های کاربردی تاسیس و توسعه دهند و در مدتی کوتاه به میلیاردها تومان درآمد دست یابند. اپلیکیشن‌هایی همچون اسنپ، تپ‌سی، دیوار، نشان، تلوبیون و بازار مثال‌هایی از موفقیت‌های این حوزه در ایران هستند.

شما نیز می‌توانید با داشتن یک ایده جذاب و برنامه‌ریزی موثر، یک اپلیکیشن کاربردی را طراحی و توسعه دهید و از طریق آن درآمدزایی کنید و به یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد دست یابید.

چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند؟

حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که پول، پول می‌آورد. در حالت کلی این عقیده درستی نیست، اما اگر از دارایی‌ها به درستی استفاده شود و در مسیر درستی به کار گرفته شده و سرمایه‌گذاری صحیحی انجام شود، قطعا پول، پول خواهد آورد.

ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند زیرا دائما پول و ثروتی که کسب می‌کنند را در مسیرهای صحیح سرمایه‌گذاری می‌کنند یا به‌عبارتی نقد نمی‌مانند. این افراد یاد گرفته‌اند که پول را به کار انداخته و با خود ثروتشان، ثروت بیشتری کسب کنند.

به‌عنوان مثال، یک شخص ثروتمند، اگر با پول خود در بازار ملک یا انواع بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کند، به مرور به افزایش بهای دارایی‌هایی که خریداری کرده، به ثروت او افزوده خواهد شد. حتما شما نیز در اطرافتان زمین‌هایی را می‌شناسید که تا 20 سال پیش قیمت بسیار پایینی داشتند؛ اما امروزه تبدیل به طلا شده‌اند. ثروتمندان نیز به همین شیوه ثروتمندتر می‌شوند. آنها در زمان مناسب روی گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری می‌کنند. پیشنهاد می‌شود کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند نوشته رابرت کیوساکی را در این خصوص مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

این روزها که سرعت تغییرات جهان خیلی تند شده و اغلب انسان‌ها به دنبال سبقت از یکدیگر هستند، لازم است یک فهرست راهکار داشته باشیم تا ما را راهنمایی کند که چگونه پولدار شویم. در این مقاله به معرفی روش های پولدار شدن و پردرآمدترین شغل ها در ایران پرداختیم. البته این موارد تنها راه‌های ثروتمند شدن نبوده و ممکن است ایده‌های بهتری نیز وجود داشته باشد؛ تنها لازم است که برای مدتی با تمرکز و ذهن آزاد به این مسئله فکر کنید. در نهایت امیدواریم که شما نیز راه پولدار شدن خود را پیدا کنید و البته فراموش نکنید که پول تنها عامل خوشبختی نیست و سعی کنید حین تلاش برای ثروتمند شدن، از زندگی نیز لذت ببرید.

سوالات متداول

1. چگونه سریع پولدار شویم؟

امروزه با وجود فضای گسترده اینترنت و وجود شبکه‌های مجازی، پولدار شدن و داشتن شغل‌های پردرآمد خیلی هم کار دشواری نیست. فقط کافیست به یکی از کارهایی که در بالا ذکر شد تمایل نشان دهید و وارد آن حوزه کاری شوید.

2. چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟

برای پاسخ به این سوال نیز می‌توان به مشاغلی اشاره کرد که تمام نیازشان به گوشی همراه در دستتان و یا نهایتا کامپیوتر خانه‌تان و همینطور اینترنتی است که از آن بهره‌مند هستید اشاره کرد که می‌تواند در پولدار شدن شما موثر باشد.

3. با چه شغلی پولدار شویم؟

شغل‌هایی که آینده را پیش‌بینی می‌کنند و از قبل فضا را برای مشتریان فراهم می‌کنند. امروزه دیگر کسب و کارها شکل و شمایل دیگری پیدا کرده و از فضای سنتی خارج شده‌اند، بنابراین کسی موفق خواهد شد که شغلی برای بازار آینده در نظر گرفته باشد.

منبع: money.usnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
لیست عناوین