تفریح و گردشگریمقالات عمومی

اعلام نتایج لاتاری 2025 + نحوه استعلام برندگان

اعلام نتایج لاتاری 2025 هر ساله در تاریخ 4 می انجام می‌شود و در این روز ثبت‌نام کنندگان قرعه‌کشی لاتاری می‌توانند متوجه شوند که نامشان در لیست اشخاص برنده لاتاری قرار گرفته یا اینکه باید باز هم در سال‌های بعد ثبت‌نام کرده و شانس خود را مجدداً امتحان کنند. لاتاری آمریکا یک موقعیت ایده‌ال برای کسانی است که قصد مهاجرت قانونی به کشور ایالات متحده آمریکا را دارند.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که لاتاری آمریکا چیست، نتایج لاتاری آمریکا چه زمانی اعلام می‌شود و چگونه می‌توانیم از وضعیت خود در قرعه‌کشی لاتاری مطلع شویم و به زبان ساده‌تر، اعلام نتایج لاتاری 2025 و برندگان آن به چه صورت است. با بینشی نو همراه باشید.

اعلام نتایج لاتاری 2025 چه زمانی است؟

اعلام نتایج لاتاری 2025 آمریکا در تاریخ 4 می 2024 برابر با شنبه 15 اردیبهشت‌ماه 1403 بوده و در نتیجه امروز این نتایج اعلام شد و استعلام نتیجه لاتاری در دسترس عموم قرار گرفت.

استعلام لاتاری 2025 کار سختی نیست و خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید که برای این منظور لازم است تا مراحل زیر را طی کنید:

  • برای استعلام نتایج لاتاری 2025 آمریکا، لازم است تا به سایت dvprogram.state.gov مراجعه کنید.
  • در صفحه باز شده، روی دکمه آبی‌رنگِ Check Status در وسط صفحه کلیک کنید.
  • در مرحله بعد مجددا روی دکمه آبی رنگِ Continue در وسط صفحه کلیک نمایید تا وارد فرم استعلام شوید.
  • حال در فرم استعلام لاتاری 2025، در فیلد اول کد کانفرمیشن خود که در مرحله ثبت‌نام دریافت نموده‌اید را وارد کنید.
  • در فیلد بعدی، نام خانوادگی خود را دقیقا مشابه آنچه که در ثبت‌نام درج کرده بودید را تایپ کنید.
  • در فیلد بعدی، سال تود خود که در هنگام ثبت‌نام لاتاری وارد کرده بودید را درج کنید.
  • در نهایت پس از تکمیل فیلد احراز هویت که از طریق کد کپچا انجام می‌شود، روی دکمه آبی‌رنگِ Submit کلیک کنید تا استعلام اطلاعات شما صورت گیرد.
  • در نهایت اگر شما جزء اشخاص انتخاب شده برای لاتاری باشید، در صفحه بعد با متنی مبنی بر انتخاب شدنتان برای پردازش‌های بعدی مواجه می‌شوید و چنانچه برنده نشده باشید، در صفحه مورد نظر عدم موفقیت شما درج می‌شود (با عبارتی حاوی HAS NOT BEEN SELECTED)

اگر لاتاری برنده شویم چه می‌شود؟

اما ثبت‌نام و برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری تنها 50 درصد کار است و برنده شدن در لاتاری به منزله کسب ویزا و اقامت آمریکا نمی‌باشد چرا که تعداد انتخاب شدگان برنامه لاتاری نسبت به تعداد ویزایی که صادر می‌شود، بسیار بیشتر است.

50 درصد از پروسه باقیمانده در فرایند استعلام نتیجه لاتاری و دریافت ویزای آمریکا، مربوط به فرایند پس از برنده شدن است که شامل موارد زیر است:

  • تهیه و ترجمه مدارک؛
  • تکمیل فرم مهاجرتی DS-260 (این فرم همان فرم برندگان لاتاری است)؛
  • منتظر ماندن تا تعیین وقت مصاحبه در سفارت ایالات متحده امریکا؛
  • طی کردن مراحل مدیکال (پزشکی) ویزای آمریکا که در خارج کشور (به‌عنوان مثال ترکیه یا امارات متحده عربی) انجام می‌شود؛
  • مصاحبه حضوری در سفارت امریکا که می‌تواند در یکی از کشورهای همسایه (به‌عنوان مثال ترکیه یا امارات متحده عربی) انجام شود.

پیشنهاد می‌شود تمامی مراحل را با مشورت یک مشاور خبره مهاجرت که تخصصاً بر روی کیس‌های لاتاری فعالیت می‌کند انجام دهید؛ دلیل این امر آن است که یک خطا و غفلت در این مراحل، می‌تواند باعث تاخیر در روند صدور ویزا و حتی از دست رفتن کامل شانس دریافت ویزای شما باشد.

برندگان لاتاری 2025 تا ورود به خاک آمریکا چقدر باید هزینه کنند؟

همان‌طور که گفته شد، ثبت‌نام در قرعه‌کشی لاتاری و برنده شدن در آن، تنها 50 درصد راه است و پس از آن شما باید چند مرحله را طی کنید تا ویزا دریافت نمایید و بتوانید به کشور آمریکا مهاجرت کنید. می‌توان گفت ثبت‌نام در قرعه کشی لاتاری تنها مرحله رایگان این برنامه مهاجرتی است و بقیه مراحل نیازمند هزینه می‌باشد.

در ادامه فرایند دریافت ویزای آمریکا که برندگان لاتاری 2025 باید طی کنند، دو بخش هزینه اجتناب‌ناپذیر است که شامل هزینه‌های ثابت برای کارهای اداری و هزینه‌های متغیر تقسیم می‌شود که معمولا در حدود 1500 دلار به ازای هر نفر خواهد بود.

برندگان لاتاری تا زمان رسیدن به خاک آمریکا، باید هزینه‌های زیر را پرداخت نمایند:

  • 330 دلار برای مصاحبه در سفارت آمریکا که به‌صورت نقدی دریافت می‌شود (هزینه ثابت اداری)؛
  • تور مسافرتی خارجی برای شرکت در مصاحبه به دلیل نداشتن سفارت آمریکا در ایران (هزینه متغیر)؛
  • آزمایشات پزشکی در کشور خارجی و تحت نظر پزشک معتمد که بسته به شرایط هر فرد متغیر است (هزینه متغیر)؛
  • هزینه پیکاپ پاسپورت برای اشخاصی که ویزایشان با تاخیر زمانی صادر می‌گردد (هزینه متغیر).

مهلت دریافت ویزا برای برندگان لاتاری 2025

افرادی که در برنامه لاتاری 2025 شرکت کرده و جزء نفرات انتخاب شده برای دریافت ویزا هستند، تقریبا 1 سال و 4 ماه مهلت دارند تا فرایند اداری اخذ ویزای خود را انجام داده و برای اخذ گرین‌کارت آمریکا، وارد خاک این کشور شوند. چنانچه شخصی در این بازه زمانی 1 سال و 4 ماهه یعنی تا پایان سپتامبر سال بعد خود را به خاک آمریکا نرساند، شانس لاتاری خود را از دست خواهد داد و پس از آن نیز هرگز امکان تلاش مجدد ندارد.

به این ترتیب، برندگان لاتاری 2025 باید در اسرع وقت پروسه جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و ترجمه آنها، تکمیل فرم مهاجرتی DS-260، دریافت وقت مصاحبه، انجام معاینات پزشکی، مصاحبه سفارت و سفر به آمریکا را به انجام برسانند تا این فرصت طلایی را از دست ندهند.

در نتیجه

برندگان لاتاری 2025، مشخص شده‌اند و از همین امروز می‌توانند اقدامات لازم بعدی برای دریافت ویزای آمریکا را آغاز کنند؛ همان‌طور که گفته شد، یک خطا در فرایند اخذ ویزا برای برندگان لاتاری، می‌تواند منجر به تاخیر در صدور ویزا و حتی از دست رفتن شانس دریافت ویزا منجر شود. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که حتما با یک مشاور کاربلد در این زمینه مشورت کنید تا خطاهای مربوط به روند اداری اخذ ویزا را از بین ببرید. برای برندگان لاتاری 2025 آرزوی موفقیت در این مسیر جذاب و در عین حال دشوار داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا